Mijn nieuwe uitdaging deel 10 – Op gesprek

Social Pepper Blog


Kennismaken

Vorige week ben ik twee maal voor een kennismakingsgesprek op bezoek geweest bij twee bedrijven. Het ene bedrijf is een reclamebureau, het andere is een IT/internet bedrijf in de reisbranche. Bij beide heb ik een leuk en goed gesprek gehad en ik ben dus benieuwd of er iets concreets uit gaat komen.

kennismaking

Voor zo’n gesprek vraag je bij jezelf af wat voor soort kleding je gaat dragen (in mijn geval vrij casual. Ik ben namelijk op zoek naar een ‘casual’ werkgever), hoe je je voorbereidt (vrij uitgebreid: website goed lezen, vragen voorbereiden, vacature in detail analyseren en als het kan medewerkers die je kent benaderen voor details over de cultuur) en dien je ervoor te zorgen dat jij 50% praat maar dus ook 50% van het gesprek luistert. Stel vragen tussendoor en stel je actief op, dat wordt altijd erg gewaardeerd. En ik veeg mijn zweethandjes altijd eerst af…

View original post 444 more words

Leave a Reply

